اقامت رومانی با خرید ملک
تیم نویسندگان رویال مهاجرت اکتبر 14, 2024

اقامت رومانی با خرید ملک

فروش آپارتمان به خارجی‌ها در رومانی محدود نیست. به این معنی که آنها می‌توانند آزادانه املاک را خریداری، اجاره و بفروشند. البته فروش زمین به شهروندان غیر اتحادیه اروپا ممنوع است. خرید خانه در رومانی آن‌قدر محبوب شده که گزارش‌های آمار نقدینگی، سرمایه گذاری‌ها زیادی را تأیید می‌کند و اذعان دارد قیمت املاک مسکونی هر سه ماهه به طور متوسط 1.3٪ رشد می‌کنند. به وجود این موارد، آیا اقامت رومانی با خرید ملک هم میسر است؟ پاسخ این سوال منفی است، اما شرایط خاصی آن را تغییر می‌دهد. با مشاوران موسسه رویال مهاجرت همراه باشید تا شرایط این نوع اقامت را بررسی کنیم.

مزایای خرید ملک در رومانی

شاید پیشنهاد خرید ملک در رومانی برای برخی از افراد عجیب به نظر برسد. زیرا این کشور بسیار دست کم گرفته شده است.

اما همچنان به عنوان یک مرکز بین المللی برای انواع کسب و کارها توسعه می‌یابد. بخارست، براشوف، ایاسی و تیمیشوآرا خانه برخی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های چندملیتی جهان هستند. همچنین به دلیل شهرت آنها، بازار کار در رومانی به رشد خود ادامه می‌دهد. این تنها حوزه‌ای نیست که رومانی در آن جهش داشته است. به لطف فرهنگ رو به رشد هنری، این شهرها خانه بسیاری از جشنواره‌های موسیقی و هنری هیجان انگیز هستند که توجه جهانی را به خود جلب می‌کنند.

رومانی نه تنها از هزینه‌های پایین و کیفیت بالای زندگی برخوردار است، بلکه از دیگر مزایای آن می‌توان به داشتن سریع‌ترین سرعت اینترنت در اروپا اشاره کرد. ضمن اینکه مکان‌هایی عالی برای اسکی در زمستان‌های سرد و سواحل زیبا برای لذت بردن از تابستان در زیر نور خورشید را هم ارائه می‌کند. به علاوه، علی‌رغم اقتصاد پویا و مدرنیزاسیون سریع رومانی، تاریخ و سنت‌های غنی آن همچنان مانند همیشه مشهود است.

شرایط خرید ملک در رومانی

خرید خانه در رومانی برای مهاجران و افراد خارجی دارای شرایط خاص و مشخصی است. به همین دلیل بهتر است قبل از برنامه ریزی برای اقامت رومانی با خرید ملک به این موارد توجه کنید. خرید ملک در این کشور برای خارجی‌ها به دو وضعیت مختلف تقسیم می‌شود. گروه اول شامل افرادی است که ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند و می‌توانند به راحتی ملک خریداری کنند.

گروه دوم شامل افرادی است که از کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا می‌آیند. این افراد می‌توانند در رومانی ملک بخرند، اما حق مالکیت زمین را نخواهند داشت. برای رفع این مسئله، آنها باید از طریق یک شرکت رومانیایی و با کمک یک وکیل محلی اقدام کنند تا بتوانند حق مالکیت زمین را به دست آورند. در شرایط خاصی، اگر فردی با یک شهروند رومانیایی ازدواج کند و از طریق همسر ملکی خریداری نماید، می‌تواند در آن ملک شراکت داشته باشد. همچنین اگر فردی ملکی را از یک رومانیایی به ارث ببرد، حق مالکیت قانونی آن ملک را خواهد داشت.

برترین کشور ها برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در آلمان سرمایه گذاری در کانادا سرمایه گذاری در ترکیه سرمایه گذاری در فرانسه سرمایه گذاری در اسپانیا سرمایه گذاری در سوئد سرمایه گذاری در انگلیس سرمایه گذاری در دانمارک سرمایه گذاری در اتریش سرمایه گذاری در هلند سرمایه گذاری در ایتالیا سرمایه گذاری در آمریکا سرمایه گذاری در مجارستان 

قیمت خرید خانه در شهرهای مختلف رومانی

اگر سرمایه گذاری در رومانی را با خرید ملک در نظر دارید، خوب است نگاهی به جدول زیر داشته باشید تا محدوده قیمت خرید و اجازه خانه در رومانی را متوجه شوید. فراموش نکنید نسبت خرید به اجاره در مرکز شهر 22.72 درصد است در حالی که همین مؤلفه برای خارج از مرکز شهر 22.56 درصد محاسبه شده است.

 هزینه آپارتمان (€) 
نام شهرخریداجازه ماهانهبازده سرمایه (p.a.)
تیتان
استودیو52000 یورو350 یورو8.08%
1 خوابه76690 یورو470 یورو7.35%
2 خوابه108000 یورو510 یورو5.67%
برسنی
استودیو44938 یورو300 یورو8.01%
1 خوابه63500 یورو400 یورو7.56%
2 خوابه90000 یورو460 یورو6.13%
فلوراسکا
1 خوابه200000 یورو850 یورو5.10%
2 خوابه398000 یورو2100 یورو6.33%
3 خوابه +849000 یورو3500 یورو4.95%
بخارست
1 خوابه139000 یورو650 یورو5.61%
2 خوابه227940 یورو950 یورو5.00%
3 خوابه +389000 یورو1500 یورو4.63%
گالاتی
استودیو36500 یورو280 یورو9.21%
1 خوابه55000 یورو400 یورو8.73%
2 خوابه71500 یورو500 یورو8.39%

خرید ملک در بخارست

اگر قصد اقامت رومانی با خرید ملک را دارید و به زندگی در پایتخت، یعنی شهر بخارست فکر می‌کنید، در نظر بگیرید که قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 12,547.44 لی است. در حالی که قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 7,864.48 لی خواهد بود.

همچنین لیست زیر هم دید واضحی در مورد اجاره خانه با مساحت‌های مختلف در این شهر را به شما ارائه می‌دهد.

  • آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 2,790.83 لی
  • آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 1,799.32 لی
  • آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 4,585.55 لی
  • آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 3,190.55 لی

اقامت رومانی با خرید ملک برای مهاجران

چنانچه به دنبال تابعیت رومانی هستید، این نکته را در نظر بگیرید که خرید ملک در رومانی به طور خودکار امتیازات اقامت را اعطا نمی‌کند. درک این نکته ضروری است که داشتن املاک و مستغلات حقوق اقامت شما را تضمین نمی‌کند. فرایندهای خرید ملک و درخواست برای اقامت یا ویزا نهادهای جداگانه‌ای هستند. با این حال، اگر تصمیم به درخواست اقامت دارید، داشتن مالکیت می‌تواند به نفع شما باشد.

خریدن ملک در رومانی تضمین کننده اقامت دائم نیست، زیرا هیچ برنامه سرمایه گذاری یا خرید ملک خاصی وجود ندارد که مستقیما به اقامت یا شهروندی در این کشور منجر شود. در عوض، شهروندان غیر اتحادیه اروپا، از جمله ایرانی‌ها، معمولا از راه‌های جایگزین، مانند اقامت موقت طولانی مدت، اقامت دائم را دریافت می‌کنند. این مورد شامل اقامت در رومانی برای تعداد معینی از روز/ماه تحت یک مجوز اقامت معتبر است که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند اشتغال، تحصیل، الحاق خانواده یا سایر اهداف قانونی دریافت شود.

زمان بررسی اقامت رومانی با خرید ملک، مهم است وجه داشته باشید که رومانی برنامه «ویزای طلایی» را ارائه نمی‌دهد. در اکثر کشورها این ویزا اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری در املاک را در نظر دارد. اما مهم است که به یاد داشته باشید، داشتن مالکیت ملک می‌تواند به نفع شما باشد اگر تصمیم به درخواست اقامت دارید.

مسیرهای رایج برای مهاجرت به این کشور شامل اشتغال، راه‌اندازی کسب‌وکار، تحصیل و برنامه‌های اتحاد مجدد خانواده است.

در صورتی که از طریق سایر روش‌های اشاره ‌شده اقدام به مهاجرت کنید، معمولا ابتدا موفق به دریافت اقامت موقت یا سالانه قابل تمدید در این کشور می‌شوید. پس از گذشت ۵ سال (با حداکثر ۶ ماه غیبت متوالی)، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم رومانی اقدام کنید. همچنین، ۳ سال پس از اخذ اقامت دائم، ممکن است بتوانید شهروندی رومانی را نیز دریافت نمایید.

حداقل هزینه خرید ملک در رومانی برای دریافت اقامت

قبلا هم اشاره کردیم که هزینه خرید خانه یا آپارتمان در رومانی بسته به شهر و منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید بسیار متفاوت است. به ‌عنوان مثال، در شهری مانند بخارست، پایتخت رومانی، قیمت‌ها بیشتر از سایر شهرها است. میانگین قیمت آپارتمان در بخارست می‌تواند از 7,968.44 یورو به ازای هر مترمربع شروع شود و در مناطق مرکزی و محبوب ممکن است تا 17,430.97 یورو برسد. در حالی که در شهرهایی مانند کلاژ، تیمیشوارا و براشوف، قیمت‌ها معمولا کمتر است و می‌توان با حدود 2.000 تا 35.000 یورو به ازای هر مترمربع ملکی یافت.

در مناطق روستایی و کوچک‌تر، هزینه‌ها به مراتب پایین‌تر است و می‌توان خانه‌هایی با قیمت‌های بسیار مناسبی خریداری کرد. البته، هزینه خرید ملک نه تنها به خود ملک بلکه به شرایط بازار، امکانات منطقه و نزدیکی به مراکز آموزشی و خدمات عمومی نیز بستگی دارد.

برای دریافت اقامت رومانی با خرید ملک، آمادگی صرف هزینه بیشتر را هم داشته باشید. زیرا مبالغ حدودی ذکر شده بسته به شهر و نوع خانه متفاوت است. به طور کلی، برای کسانی که قصد اقامت دائم در رومانی را دارند، انتخاب شهر مناسب و تهیه ملک با قیمت مناسب می‌تواند روند مهاجرت را تسهیل کند. اما مسیر مستقیمی برای اخذ اقامت دائمی نیست.

مراحل خرید ملک در رومانی

با توجه به قوانین مهاجرت به رومانی که تاکنون ذکر کردیم، بهتر است مراحل خرید خانه خودتان را به این ترتیب در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که پروسه خرید ملک در کشور رومانی برای سرمایه‌گذاران خارجی مشابه با روند بومی‌ها است.

1. انتخاب ملک مورد نظر و یک مشاور املاک معتبر

2. تنظیم پیش قرارداد، پس از بازدید از ملک

3. جمع‌آوری مدارک لازم

4. بررسی و تأیید مالکیت سند ملک

5. پرداخت هزینه خرید ملک و تنظیم قرارداد نهایی

6. ثبت مالکیت ملک در شهرداری

7. به‌روزرسانی قرارداد خدمات عمومی ملک

8. دریافت کد مالیاتی و بیمه

وکیل خرید ملک در رومانی

با درک این موضوع که در حال حاضر املاک و مستغلات یکی از چشم‌اندازهای برجسته تجاری این کشور است، همکاری با یک وکیل مهاجرت رومانی می‌تواند روند پیش روی شما برای اقامت رومانی با خرید ملک را تسریع کند.

ما تیمی ماهر از وکلای مجرب در زمینه املاک و مستغلات را گرد هم آورده‌ایم که در شناخت راه حل‌های مبتکرانه و متناسب با اهداف تجاری مشتریان ما تخصص دارند. وکلای ما دارای تجربه کافی در زمینه زندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری در رومانی هستند تا به طور مؤثر یک فرایند جامع بررسی املاک و مستغلات را در رومانی انجام دهند. همچنین اطمینان حاصل کنند که شما مجهز به تصمیم گیری آگاهانه در هنگام سرمایه گذاری در ملک در این کشور هستید.

موسسه ریال مهاجرت مفتخر است که طیف گسترده‌ای از خدمات ارائه شده توسط تیم کارشناسان خود را به شما ارائه می‌دهد. در نتیجه در تمامی روند تجزیه و تحلیل توافقنامه و مذاکره با فروشنده خانه تا گزارش ارزیابی دقیق قانونی شامل تأیید ملک و غربالگری کامل آن تنها نخواهید بود.

سخن پایانی

در پایان، خرید ملک در رومانی مستلزم درک کامل جنبه‌های حقوقی مربوطه است. با همکاری نزدیک با یک وکیل آگاه، درک انواع مختلف مالکیت ملک و آگاهی از هزینه‌های مربوطه، می‌توانید روند را با اطمینان انجام دهید. در نهایت از خرید ملک قانونی مطمئن شوید. تنها مسئله‌ای که نباید از یاد ببرید این است که اقامت رومانی با خرید ملک ممکن نیست و باید به دنبال مسیرهای دیگری باشید.

مشاوران موسسه رویال مهاجرت سایر روش‌های ممکن را به شما معرفی می‌کنند. کافی است از پل‌های ارتباطی ما استفاده کنید تا مسیر روشنی را پیش رو داشته باشید.

سؤالات متداول

مقالات مرتبط

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی

از آنجایی که کشور رومانی دیگر جزو کشورهای عضو شینگن محسوب می‌شود، ثبت شرکت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای بسیاری دارد. آینده اقتصادی این …

اقامت رومانی با خرید ملک

اقامت رومانی با خرید ملک

فروش آپارتمان به خارجی‌ها در رومانی محدود نیست. به این معنی که آنها می‌توانند آزادانه املاک را خریداری، اجاره و بفروشند. البته فروش زمین به …

مشاغل مورد نیاز رومانی

مشاغل مورد نیاز رومانی

رومانی یکی از کشورهای مهاجر‌پذیر اروپایی است که در سال‌‌های اخیر، عملکرد خوبی در زمینه جذب مهاجر از سراسر جهان داشته است. مهاجرت کاری، یکی …

هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی

بررسی هزینه زندگی در رومانی فاکتور مهمی است که هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور اروپایی باید در نظر بگیرید. چه یک مهاجر …

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره اولیه رایگان