معایب زندگی در رومانی
تیم نویسندگان رویال مهاجرت اکتبر 18, 2024

معایب زندگی در رومانی

اخیرا، رومانی به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران تبدیل شده و فارغ التحصیلان و کارشناسان از صنایع مختلف به این کشور جذب شده‌اند. اقتصاد رو به رشد این کشور، هزینه‌های زندگی مناسب و کیفیت بالای زندگی، آن را به یک گزینه جذاب برای مهاجرانی که به دنبال فرصت‌های جدید هستند تبدیل کرده است. به همین دلیل، بسیاری از مهاجران در رومانی در حوزه‌هایی مانند فناوری اطلاعات، امور مالی، تولید و خدمات بهداشتی فعالیت می‌کنند. اما مسئله این است که قبل از ورود به این کشور باید معایب زندگی در رومانی را هم بشناسیم تا تصمیم گیری بهتری داشته باشیم. با مشاوران رویال مهاجرت همراه باشید تا نگاهی به این موارد بیندازیم.

جمعیتشاخص رفاه اجتماعی
۱۹٫۲ میلیون نفر42

مزایای زندگی در رومانی

برای ورود به بحث بهتر است ابتدا نگاهی به مزایای زندگی در این کشور بیندازیم. لیست زیر شما را با این موارد بیشتر آشنا می‌کند.

  • آشنایی با فرهنگ جدید و پر جنب و جوش
  • تعادل شغلی و زندگی بهتر برای مهاجران
  • هزینه زندگی نسبتا پایین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
  • ایجاد فرصت‌های مناسب برای توسعه فردی و کسب تجربیات ارزشمند بین المللی
  • انعطاف‌پذیری کاری و افزایش حقوق کارمندان تا حد بسیار مناسب

شرایط زندگی در رومانی

اگر کشور رومانی برای زندگی مد نظر شماست، خوب است بدانید که این کشور دارای یک اقتصاد به سرعت در حال رشد است. در نتیجه موقعیت‌های کاری و فرصت‌های تجاری را برای همه ایجاد می‌کند. همچنین از منظر سیاسی «استراتژی ملی برای مهاجرت برای 2021-2025» را به مهاجران پیشنهاد کرده است. در اصل دولت رومانی اعلام می‌کند که این ایالت برای ساکنان خارجی مناسب است و باید کارگران ماهر را از سراسر جهان جذب کند.

در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، رومانی یکی از در دسترس‌ترین کشورها برای مهاجرت به شمار می‌رود. جمعیت فعلی کارگران خارجی در این ایالت بیش از 120000 نفر است (طبق گزارش Wall-street.ro، 2023). این کشور هنوز هم از تازه واردان استقبال می‌کند و مزایای شهروندی اتحادیه اروپا را به آنها ارائه می‌دهد. البته شاید همین مسئله بتوانید جزو معایب زندگی در رومانی باشد. زیرا شرایط به حالت رقابتی در خواهد آمد.

هزینه زندگی در رومانی

زمان مهاجرت به رومانی، باید بررسی دقیقی در مورد وضعیت مالی خودتان داشته باشید. علاوه بر تأییدات مربوط به تمکن مالی، توانایی مدیریت هزینه در این کشور هم بسیار مهم است. به همین دلیل در ادامه فاکتورهای مهمی را بررسی می‌کنیم تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

هزینه مسکن

مسکن را می‌توان از طریق اجاره یا با خرید ملک به دست آورد. خانه‌های اجاره‌ای ممکن است مبله باشند یا نباشند. اجاره در بخارست و شهرهای بزرگ (مانند تیمیشوآرا، ایاسی، کلوژ) بالاتر است. قراردادهای اجاره به صورت کتبی تنظیم می‌شود که توسط موجر و مستأجر امضا شده و توسط دفتر اسناد رسمی تأیید خواهند شد. در بیشتر موارد، اجاره بها در تاریخ معینی هر ماه به صورت نقدی پرداخت می‌شود. قبوض آب و برق و گرمایش معمولا تحت پوشش اجاره نیست و مستأجر به طور منظم آنها را پرداخت کند.

متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان استودیوییدر شهرهای بزرگ بین 320 یورو
متوسط اجاره آپارتمان‌های یک خوابه

حدود 400 یورو (در تیمیشوآرا)

حدود 550 یورو (در کلوژ-ناپوکا)

 بالاترین قیمت‌ها برای خرید آپارتمان‌های جدید

در کلوژ-ناپوکا (۲۸۷۴ یورو در هر مترمربع)

در براشوف (۲۲۱۱ یورو در هر مترمربع)

در تیمیشورا (۱۸۸۵ یورو در هر مترمربع)

در بخارست (۱۸۵۰ یورو در هر مترمربع)

در ایاسی (1629 یورو در هر مترمربع)

هزینه خورد و خوراک

زمان بررسی معایب زندگی در رومانی و حتی مزایای آن باید هزینه خورد و خوراک را هم در نظر بگیرید. هزینه زندگی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و بسته به اینکه در محیط شهری یا روستایی باشد متفاوت است. البته قیمت‌‌های تقریبی برای برخی از محصولات اساسی به شرح زیر است:

2 یوروبرای یک بسته 250 گرمی کره
1.70 یوروبرای 1 لیتر شیر
1.90 یوروبرای 1 کیلوگرم برنج
0.80 یوروبرای 1 کیلوگرم سیب زمینی
1.60 یوروبرای 1 لیتر روغن پخت و پز
2.00 یوروبرای یک فنجان قهوه اسپرسو
1.50 یوروبرای 1 لیتر بنزین

برترین کشورها برای مهاجرت

مهاجرت به آلمان   مهاجرت به کانادا  مهاجرت به ترکیه   مهاجرت به فرانسه   مهاجرت به انگلستان  مهاجرت به اسپانیا  مهاجرت به سوئد  مهاجرت به دانمارک  مهاجرت به اتریش مهاجرت به مجارستان مهاجرت به آمریکا مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به هلند 

هزینه حمل و نقل

رومانی دارای شبکه گسترده‌ای از راه آهن و جاده‌های بین المللی، درون شهری و همچنین فرودگاه‌های بزرگ است. برای رانندگی در جاده‌های ملی یا بزرگراه‌ها، مالکان خودرو باید مالیات جاده‌ای به نام «رووینت» بپردازند.

برای یک ماشینهزینه یک روز رووینت 12.43 RON (2.50 یورو)
برای 10 روز16.40 RON (3.30 یورو)
برای 30 روز26.34 RON (5.30 یورو)
برای 60 روز41.75 (8.40 یورو)
برای یک سال139.16 RON (28 یورو)

هزینه تحصیل

رومانی هر سال میزبان بیش از 33000 دانشجوی مشتاق بین‌المللی است، در حالی که جمعیت دانشجویی این کشور تقریبا 5.43.000 محاسبه شده است. این مسئله کشور را به مکانی متنوع و با تحمل فرهنگی برای تحصیل تبدیل می‌کند و تنها جزو معایب زندگی در رومانی نیست، بلکه مزیت آن به شمار می‌رود.

 

بورسیه‌های برتر برای کاهش هزینه‌های تحصیل در رومانی

برنامه بورسیه MFA

برنامه CEEPUS

برنامه اراسموس+

متوسط هزینه‌های ترم2 تا 7 هزار یورو
هزینه تقریبی ویزا120 یورو

هزینه زندگی یک نفر

بخارست961 دلارکلوژ-ناپوکا988 دلار
ایاسی839 دلارکنستانتا962 دلار
تیمیشوآرا807 دلاربراشوف928 دلار

هزینه زندگی خانواده 4 نفره

بخارست3.844 دلارکلوژ-ناپوکا3.952 دلار
ایاسی3.356 دلارکنستانتا3.848 دلار
تیمیشوآرا3.228 دلاربراشوف3.715 دلار

هزینه آب و برق و گاز در رومانی

این مسئله را هم به یاد داشته باشید که هزینه قبض آب، برق و گرمایش برای یک نفر حدود 87 دلار محاسبه شده است. همین امکانات برای یک خانواده تقریبا 134 دلار هزینه به همراه دارد.

میزان درآمد در رومانی

چنانچه قرار است تابعیت رومانی را به دست آورید فراموش نکنید که در طول سال‌ها، میانگین درآمد افراد در این کشور به دلیل توسعه اقتصادی، تورم و عوامل دیگر تغییرات مختلفی را تجربه کرده است. شادی بتوان اذعان داشت این مورد هم یکی از معایب زندگی در رومانی است. آخرین آمارها نشان می‌دهد که میانگین حقوق ماهیانه در رومانی به طور کلی حدود 3500 تا 4000 لی رومانیایی (RON) قبل از کسورات مالیاتی و بیمه‌ها است. این مبلغ چیزی در حدود 700 تا 800 یورو خواهد بود. تفاوت‌های معنی‌داری نیز بین مناطق شهری و روستایی وجود دارد. زیرا در شهرهای بزرگ به دلیل هزینه‌های بالاتر زندگی و شرکت‌های بزرگ‌تر معمولا حقوق بیشتری پرداخت می‌شود.

مهم است که بدانید میزان حقوق به سطح تحصیلات و تجربه فرد هم بستگی دارد. افراد با تجربه و تحصیلات بالاتر ممکن است دستمزد بیشتری دریافت کنند. به طور خلاصه، میانگین حقوق در رومانی نمایانگر وضعیت اقتصادی کشور و بازار کار است، اما شرایط فردی می‌تواند تأثیر زیادی بر این میانگین داشته باشد.

میزان مالیات در رومانی

زمان برنامه ریزی برای هزینه زندگی در رومانی، باید نرخ مالیات را هم در نظر بگیرید. نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای اکثر کالاها و خدمات عرضه شده توسط شرکت‌های رومانیایی 19 درصد است. با این حال، کالاها و خدمات خاصی وجود دارند که نرخ مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد برای آنها تعیین می‌شود (به عنوان مثال، برای داروهای مورد استفاده انسانی و دامپزشکی، پروتزها و لوازم جانبی، تأمین آب آشامیدنی، کتاب‌های درسی مدارس، مجلات، نشریات به طور کلی، تأمین مسکن، برای شرکت در رویدادهای ورزشی، رویدادهای فرهنگی و غیره).

علاوه بر مالیات بر درآمد، حقوق بازنشستگی بیش از یک آستانه مشخص نیز مشمول مالیات می‌شود. همچنین مالیات بر املاک، وسایل نقلیه موتوری، زمین که میزان آن توسط شهرداری‌ها تعیین می‌شود و… هم پرداخت می‌شود.

به یاد بسپارید که کارمندان ساخت و ساز، کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین کسانی که در زمینه فناوری اطلاعات در زمینه توسعه نرم افزار کار می‌کنند و درآمد ناخالص ماهانه تا سقف 10000 رونی دارند، از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند. این معافیت برای کل دوره‌ای که کارمند آن کار را انجام می‌دهد اعمال می‌شود. نرخ مالیات بر درآمد هم 10 درصد است.

هزینه بیمه در رومانی

برخی گمان می‌کنند اجباری بودن بیمه از جمله معایب زندگی در رومانی است. اما این‌طور نیست و این مسئله کاملا به نفع مهاجران است. در مارس 2024، میانگین اسمی حقوق ناخالص ملی در کشور رومانی، 8 502 رونی (1700 یورو) و میانگین اسمی حقوق خالص 5185 رونی (1040 یورو) بود. همان‌طور که اشاره کردیم، درآمد هم عموما در مناطقی که از نظر اقتصادی توسعه یافته‌تر هستند (بخارست، ایلفوف و دیگر شهرها) بالاتر است.

با وجود این، فقط سه سهم بیمه تأمین اجتماعی اجباری وجود دارد که دو سهم اول از حقوق کارگر کسر می‌شود و سومی توسط کارفرما پرداخت می‌گردد.

  • 25 درصد از درآمد ناخالص ماهانه برای شرایط عادی اشتغال قابل پرداخت توسط کارمند مد نظر است. 3.75 درصد این مقدار مستقیما به صندوق بازنشستگی خصوصی ارائه می‌شود.
  • 4٪ از درآمد ناخالص ماهانه برای شرایط خاص شغلی، قابل پرداخت توسط کارفرما است (علاوه بر نرخ 25٪).
  • 8 درصد از درآمد ناخالص ماهانه برای شرایط خاص استخدامی که توسط کارفرما ارائه می‌شود (علاوه بر نرخ 25 درصد قابل پرداخت است).
  • حق بیمه تأمین اجتماعی مراقبت‌های بهداشتی که 10٪ از درآمد ناخالص ماهانه کارمند بوده و توسط خود او قابل پرداخت است.
  • سهم بیمه کار هم 2.25٪ از درآمد ناخالص ماهانه قابل پرداخت توسط کارفرما است. این مورد شامل حق بیمه بیکاری و کمک‌های مرخصی استعلاجی، خطرات شغلی و مطالبات حقوقی می‌شود.
  • حق بیمه تأمین اجتماعی و مالیات بر درآمد توسط کارفرما محاسبه، کسر و پرداخت می‌گردد.

بهترین شهرهای رومانی برای زندگی

برخی مواقع افراد گران بودن هزینه زندگی در این کشور را جزو معایب زندگی در رومانی می‌دانند. اما مسئله مهم این است که رومانی در میان کشورهای اروپایی مکانی عالی برای زندگی و کار است. به همین دلیل بیشتر جوانان مسیر مهاجرتی خود را با تحصیل در رومانی شروع می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم زندگی، کار و تحصیل خود را در شهرهای زیر طرح ریزی کنید تا از مزایای بودن در این کشور بهره مند شوید.

بخارست

Bucharest، پایتخت این کشور است و احتمالا بیشترین تعداد خارجی‌ها را جذب کرده است. هزینه‌های زندگی به صورت تخمینی در این شهر 600 تا 1000 یورو در ماه است. بخارست با ترکیبی از بلوارهای سبک پاریسی، کلیساهای چند صد ساله و بلوک‌های آپارتمانی کمونیستی با ابهت، فضای خاص خود را دارد. اما به سرعت در حال تغییر است. طی سال‌های گذشته شروع به ساختن هویت قرن بیست و یکمی برای خود کرده و حضور در آن هیجان‌انگیز است.

تیمیشوآرا

شهر تیمیشورا اغلب به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی در کشور رومانی رتبه بندی شده و پایگاهی عالی برای افرادی است که از راه دور کار می‌کنند. هزینه‌های تخمینی زندگی در این شهر 500 تا 800 یورو در ماه است. این شهر دارای برخی از سریع‌ترین سرعت‌های اینترنت اروپایی، گزینه‌های وای فای رایگان فراوان است و شهری است که به راحتی می‌توان به زبان انگلیسی در آن زندگی کرد. به این ترتیب معایب زندگی در رومانی کمتر به چشم خواهد آمد.

کلوژ-ناپوکا

کلوژ-ناپوکا یک شهر دانشجویی با انرژی جوانی است و به طور کلی یک مکان سرگرم کننده برای حضور در بسیاری از رویدادهای فرهنگی و تفریحات شبانه به شمار می‌رود. هزینه‌های تخمینی زندگی در این شهر هم حدودا 600 تا 900 یورو در ماه است. کلوژ-ناپوکا دومین شهر بزرگ رومانی است و انگلیسی به طور گسترده در آن استفاده می‌شود.

کنستانتا

کنستانتا یک شهر بندری باستانی در شرق دور کشور است و با بیش از 2000 سال قدمت، در 50 کیلومتری شمال بلغارستان قرار دارد. هزینه‌های تخمینی زندگی در کنستانتا تقریبا 550 تا 800 یورو در ماه خواهد بود. بندر کنستانتا بزرگ‌ترین بندر دریای سیاه و یکی از بزرگ‌ترین بندرهای اروپا است و تأثیر مخربی بر سواحل شهر داشته است. اما می‌توانید به راحتی به بسیاری از بندرهای زیباتر در نزدیکی دسترسی داشته باشید و از کنستانتا به عنوان پایگاه سفرهای دریایی خود استفاده کنید.

سیبیو

سیبیو مقرون به صرفه‌ترین شهر برای زندگی است. به طوری که می‌توانید آپارتمان‌های یک خوابه را برای اجاره به قیمت بیش از 1000 لئو رومانی (تقریبا 200 یورو) پیدا کنید. به این ترتیب اگر مسائل مالی را جزو معایب زندگی در رومانی بدانید، این نقطه درد هم برطرف خواهد شد. هزینه‌های حدودی زندگی در سیبیو حدودا 500 تا 700 یورو در ماه محاسبه شده است.

ارزان ترین شهر رومانی برای زندگی

جدول پایین باید به شما یک ایده بسیار تقریبی از مقدار پولی که برای زندگی در کشور رومانی نیاز دارید ارائه دهد. همان‌طور که می‌بینید ارزان‌ترین شهرهای رومانی شامل شهرهایی مانند بریلا، آراد و پیتستی است که ممکن است حتی بتوانید با کمتر از 500 یورو در ماه در آنجا زندگی کرده و از مزایایی مانند بیمه در رومانی استفاده کنید.

شهرهزینه تخمینی زندگی (ماهانه به یورو)
بخارست600-1000
کلوژ-ناپوکا600-900
یاسی550-800
براشوف550-800
کنستانتا550-800
تیمیشوآرا500-800
سیبیو500-750
گالاتی500-750
پلویشتی500-750
کرایووا450-750
Oradea450-750
باکائو450-750
پیتستی450-700
آراد450-700
بریلا400-650

معایب زندگی در رومانی

  • یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای مهاجران در رومانی، موانع زبانی است.
  • ممکن است انجام کارهای روزمره مانند بانکداری، خرید و مراقبت‌های بهداشتی برای مهاجران بدون تسلط قوی به زبان رومانیایی دشوار باشد.
  • ممکن است هنگام هماهنگی با محیط کار یا تحصیل با تفاوت‌ها و چالش‌های فرهنگی مشخصی مواجه شوید.
  • ممکن است در هنگام دریافت مجوز کار، ویزا و سایر وظایف اداری با موانع اداری و تشریفات اداری روبرو شوید که همیشه جزو معایب زندگی در رومانی بوده است.
  • هزینه پایین زندگی می‌تواند منجر به کاهش حقوق و فرصت‌های رشد شغلی محدود برای مهاجران شود.
  • بازار کار رومانی می‌تواند رقابتی باشد و ممکن است مشاغل پردرآمد یا پیشرفت در حرفه خود برای مهاجران در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی چالش برانگیز شود.

هزینه زندگی دانشجویی در رومانی

گرچه دانشجویان به طور معمول خرید خانه در رومانی را مد نظر ندارند، اما همچنان باید برای زندگی و تحصیل در این کشور، هزینه کنند. میانگین کل هزینه‌های ماهانه زندگی برای دانشجویان بین المللی در این کشور بین 300 تا 600 یورو است. این مقدار هزینه‌های اقامت، غذا، حمل و نقل، بیمه پزشکی و اینترنت را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این، کل بودجه سالانه دانشجویان بین المللی در رومانی را می‌توان حدود 5500 یورو تخمین زد که شامل هزینه‌های زندگی برای 10 ماه، خرید کتاب و تعطیلات/سفر در داخل رومانی می‌شود. بودجه کامل در سال، با احتساب هزینه‌های تحصیل، تقریبا 10500 یورو برای یک سبک زندگی متوسط تا راحت است.

نوعهزینه ماهانه
هزینه اقامت50-400 یورو
غذا100-200 یورو
حمل و نقل35-50 یورو
آب و برق100 یورو
سرگرمی50-100 یورو
سلامت10-50 یورو

کیفیت زندگی در رومانی

بسیاری از افراد، کیفیت پایین زندگی در برخی از شهرهای این کشور را جزو معایب زندگی در رومانی می‌دانند. اما با توجه به کیفیت زندگی در این کشور به این نتیجه می‌رسیم که رومانی رو به پیشرفت بوده و در حال تلاش برای بهبود حداکثری شرایط زندگی برای همه افراد است. رومانی در بین 32 کشور برتر در امنیت جهان قرار دارد. ضمنا در این کشور تنها حدود 40 دلار هزینه نیاز است تا به پزشک در یک بیمارستان یا کلینیک خصوصی مراجعه کنید. با این حال، کیفیت خدمات پزشکی متوسط است.

ضمنا بیشترین تقاضا و پردرآمدترین جایگاه‌های کاری فناوری اطلاعات، مهندسی و استخراج نفت هستند.

زندگی در رومانی بهتر است یا اسپانیا؟

اگر نمی‌توانید میان رومانی و اسپانیا انتخاب نهایی داشته باشید، بهتر است با یک وکیل مهاجرت رومانی یا اسپانیا صحبت کنید.

مشاوران رویال مهاجرت با داشتن تجربه کافی در زمینه امور مهاجرتی به شما کمک خواهند کرد تا میان این دو کشور پر از فرصت‌های جذاب، انتخابی مناسب برای شرایط خودتان داشته باشید. ضمنا می‌توانید برای بررسی بهتر شرایط هر دو کشور نگاهی به جدول زیر داشته باشید.

 اسپانیارومانی
شاخص قدرت خرید96.48 (بالا)68.07 (متوسط)
شاخص ایمنی بالا63.61 (بالا)66.93 (بالا)
شاخص مراقبت‌های بهداشتی77.29 (بالا)56.37 (متوسط)
شاخص آب و هوا93.61 (بسیار بالا)77.00 (بالا)
شاخص هزینه زندگی47.48 (کم)37.28 (بسیار پایین)
نسبت قیمت ملک به درآمد8.14 (متوسط)10.15 (متوسط)
شاخص زمان رفت و آمد ترافیک26.47 (بسیار کم)33.35 (کم)
شاخص آلودگی35.47 (کم)58.69 (متوسط)
شاخص کیفیت زندگی182.75 (بسیار بالا)139.23 (متوسط)
حداقل مشارکت کنندگان در یک بخش اساسی653801
حداکثر مشارکت کنندگان در یک بخش اساسی43192806

سخن پایانی

در مجموع، تنها موردی که می‌توان به عنوان معایب زندگی در رومانی به طور جدی به آن اشاره کرد، سختی آموزش زبان و ادغام سریع در فرهنگ متفاوت این کشور است. اگر این دو مورد را با برنامه ریزی درست پشت سر بگذارید، از مزایای خود در این کشور بهره مند خواهید شد. هزینه‌های زندگی در کشور رو به پیشرفت رومانی برای دانشجویان، متخصصان و مشتاقان به مهارت بسیار پایین است. اما مقرون به صرفه بودن تنها یک روی سکه است. همچنین کیفیت زندگی، فرصت‌های شغلی در داخل کشور و شرکت‌های بین المللی هم از دیگر مزایای این کشور هستند.

علاوه بر این موارد می‌توانید، چشم اندازهای آینده و بازده سرمایه گذاری بالقوه در این کشور را نیز باید در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این عوامل در کنار هزینه، مهاجران می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای اتخاذ کنند که با اهداف حرفه‌ای آنها همسو باشد. برای کسب اطلاعات و راهنمایی در مورد تحصیل، زندگی و کار در رومانی یا هر کشور دیگری، با کارشناسان رویال مهاجرت تماس بگیرید. ما شرایط مورد نیاز را به طور کامل برای شما تشریح می‌کنیم تا برنامه ریزی درستی داشته باشید.

سؤالات متداول

مقالات مرتبط

مهاجرت کادر درمان به رومانی

مهاجرت کادر درمان به رومانی

مهاجرت کادر درمان به رومانی یکی از موضوعات مهمی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با افزایش فشارهای …

معایب زندگی در رومانی

معایب زندگی در رومانی

اخیرا، رومانی به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران تبدیل شده و فارغ التحصیلان و کارشناسان از صنایع مختلف به این کشور جذب شده‌اند. اقتصاد …

سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی

رومانی به‌واسطه مالیات‌های کم، هزینه‌های پایین زندگی، کیفیت زندگی اروپایی و شرایط اقتصادی رو به رشد همواره مورد توجه سرمایه‌‌داران و کارآفرینان قرار گرفته است. …

مشاغل مورد نیاز رومانی

مشاغل مورد نیاز رومانی

رومانی یکی از کشورهای مهاجر‌پذیر اروپایی است که در سال‌‌های اخیر، عملکرد خوبی در زمینه جذب مهاجر از سراسر جهان داشته است. مهاجرت کاری، یکی …

مهاجرت کاری به رومانی

مهاجرت کاری به رومانی

رومانی از کشورهای اتحادیه اروپا است که حدود 20 میلیون جمعیت دارد. میانگین درآمد مشاغل در رومانی بین 3500 تا 4 هزار لئو رومانیایی معادل …

اقامت رومانی با خرید ملک

اقامت رومانی با خرید ملک

فروش آپارتمان به خارجی‌ها در رومانی محدود نیست. به این معنی که آنها می‌توانند آزادانه املاک را خریداری، اجاره و بفروشند. البته فروش زمین به …

هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی

بررسی هزینه زندگی در رومانی فاکتور مهمی است که هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور اروپایی باید در نظر بگیرید. چه یک مهاجر …

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی

از آنجایی که کشور رومانی دیگر جزو کشورهای عضو شینگن محسوب می‌شود، ثبت شرکت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای بسیاری دارد. آینده اقتصادی این …

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تحصیل در رومانی می‌تواند برای شما بسیار هیجان انگیز و در عین حال به نوعی چالش برانگیز باشد. با …

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره اولیه رایگان