سرمایه گذاری در رومانی
تیم نویسندگان رویال مهاجرت اکتبر 18, 2024

سرمایه گذاری در رومانی

رومانی به‌واسطه مالیات‌های کم، هزینه‌های پایین زندگی، کیفیت زندگی اروپایی و شرایط اقتصادی رو به رشد همواره مورد توجه سرمایه‌‌داران و کارآفرینان قرار گرفته است. به‌طوری‌که افراد زیادی برای دریافت اقامت این کشور، به فکر مهاجرت با سرمایه گذاری در رومانی افتاده‌اند. سرمایه‌گذاری می‌تواند از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک یا خرید اوراق قرضه انجام شود. هر کدام از این متدها درنهایت می‌توانند شما را به دریافت اقامت دائم رومانی نزدیک کنند.

مزایای سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی به‌واسطه بازار کار خوب، مالیات‌های پایین و شرایط مناسب اقتصادی معمولا مزایای زیادی برای اتباع خارجی دارد:

  • با سرمایه‌گذاری بیش از 500 هزار یورو یا ایجاد بیش از 50 شغل تمام وقت، شما می‌توانید اجازه اقامت موقت را از یک سال به سه سال افزایش دهید. بعد از انقضا مجوز اقامت، می‌توان آن را برای 3 سال دیگر تمدید کرد.
  • با سرمایه‌گذاری حداقل 1 میلیون یوور یا ایجاد حداقل 100 شغل تمام وقت شما واجد شرایط دریافت اقامت دائم رومانی می‌شوید.
  • زمانی که اجازه اقامت دائم صادر می‌شود؛ به شهروندان خارجی یک شماره شناسایی شخصی داده می‌شود؛ بدون توجه به اینکه آن‌ها چقدر در رومانی زندگی می‌کنند؛ این شماره تغییر نمی‌کند؛ اما بعد از گرفتن تابعیت رومانیایی این شماره به‌روز می‌شود.
  • نرخ‌های مالیاتی این کشور از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در رومانی هستند. شرکت‌هایی که گردش مالی 1 میلیون یورو در سال دارند؛ 3 درصد مالیات شرکتی در در صورت نداشتن کارمند و 1 درصد در صورت داشتن کارمند تمام وقت پرداخت می‌کنند.
  • مسیر شهروندی رومانی طی 4 تا 8 سال برای شما باز می‌شود و شما با سرمایه‌گذاری در این کشور شانس دریافت شهروندی رومانی را دارید. 8 سال یک رقم استاندارد در این موارد است.
  • درصورتی‌که اقامت دائم دریافت کنید؛ این اقامت 5 ساله است و بعد از اتمام، قابل تمدید است.
  • درصورت دریافت اقامت سرمایه‌گذاری رومانی، اجازه داشتن همراه را دارید و می‌توانید همسر و فرزندان و خانواده را همراه خود ببرید.
  • با سرمایه‌گذاری در این کشور، بعد از 5 سال امکان سرمایه‌گذاری در بازارهای اتحادیه اروپا نیز برای شما فراهم می‌شود.
  • با سرمایه‌گذاری در رومانی شانس دسترسی به نیروی کار مجرب با هزینه کم را دارید.

روش‌های سرمایه گذاری در رومانی

سه راه اصلی برای مهاجرت به رومانی از طریق ویزا سرمایه گذاری رومانی وجود دارد:

مجوز اقامت رومانی برای ثبت شرکت

شما می‌توانید در پروسه سرمایه گذاری در رومانی، اقدام به ثبت شرکت کنید. این پروسه 6 تا 8 ماه طول می‌کشد. برای این منظور ابتدا اقامت موقت دریافت کرده و بعد از گذشت چند سال درصورتی‌که شرایط لازم را داشته باشید؛ می‌توانید اقامت دائم هم بگیرید. مزایا ثبت شرکت در رومانی این است که شما به‌واسطه آن می‌توانید اقامت رومانی را دریافت کنید. میزان مالیات در رومانی در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا کمتر است. همچنین با دایر کردن شرکت و شروع زندگی در رومانی، امکان باز کردن حساب بانکی در این کشور را دارید. ثبت شرکت در رومانی به 3 صورت قابل انجام است:

ثبت شرکت به‌صورت سهامی

در این روش فرد در کنار حداقل دو سهامدار دیگر، اقدام به راه‌اندازی یک شرکت می‌کنند. برای این منظور به 25 هزار دلار سرمایه نیاز دارید. برای ثبت شرکت در رومانی به‌صورت سهامی باید تعداد سهامدار و مقدار سهام هر کدام دقیقا مشخص شود. این شرکت باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • ایجاد 15 شغل تمام وقت
  • اثبات درآمد ماهانه 700 یورو

برترین کشور ها برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در آلمان سرمایه گذاری در کانادا سرمایه گذاری در ترکیه سرمایه گذاری در فرانسه سرمایه گذاری در اسپانیا سرمایه گذاری در سوئد سرمایه گذاری در انگلیس سرمایه گذاری در دانمارک سرمایه گذاری در اتریش سرمایه گذاری در هلند سرمایه گذاری در ایتالیا سرمایه گذاری در آمریکا سرمایه گذاری در مجارستان 


ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در این روش شما در کنار حداقل 50 سهامدار دیگر، یک شرکت را راه‌اندازی یا اداره می‌کنید. در این روش شما به 50 تا 70 هزار یورو سرمایه در ماه نیاز دارید. درصورت برقرار ماندن سرمایه‌گذاری، هر سال اقامت سالانه فرد تمدید می‌شود و نیازی به سرمایه‌گذاری جدید نیست. این شرکت باید شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد 10 شغل تمام وقت
  • اثبات درآمد ماهانه معادل 500 یورو

سرمایه گذاری در رومانی با تاسیس شعبه

درصورتی‌که در کشور خود یک شرکت دارید که می‌خواهید یک شعبه از آن در رومانی تاسیس کنید و تمام فعالیت‌های شرکت مادر را در شعبه انجام دهید؛ می‌توانید با دایر کردن یک شعبه در رومانی، اقامت این کشور را دریافت کنید.

سرمایه گذاری در رومانی با خرید ملک

از دیگر راه‌های سرمایه گذاری در رومانی خرید ملک است. در این روش بلافاصله بعد از خرید خانه در رومانی می‌توانید در کشور رومانی درخواست اقامت داشته باشد. البته با خرید ملک شما امکان اقامت دائم در رومانی را پیدا نمی‌کنید.

سرمایه گذاری در رومانی با خرید اوراق قرضه

متقاضی می‌تواند سرمایه خود را خرج خرید اوراق قرضه در کشور رومانی بکند و از سود آن نیز استفاده کند.

سرمایه‌گذاری در رومانی با کارآفرینی

کارآفرینی در کشور رومانی از روش‌های کمتر محبوب سرمایه‌گذاری در این کشور است؛ چرا که موانع ساختاری و نظامی زیادی در این راستا وجود دارد. بیشترین فرصت‌های کارآفرینی در رومانی در صنایع نفت و گاز، ساخت‌وساز، مهندسی، ذوب آهن، داروسازی و فناوری اطلاعات است. برای کارآفرینی در رومانی شما به مجوز کار، یک طرح تجاری سودآور و اثبات تمکن مالی نیاز دارید. البته درصورتی‌که بتوانید تمام موانع را پشت سر بگذارید؛ نبود قانون CFC یک امتیاز برای شما محسوب می‌شود. با این قانون شما می‌توانید از خارج از کشور نیز کسب‌وکار خود را اداره کنید.

هزینه سرمایه گذاری در رومانی

هزینه‌های مهاجرت و سرمایه گذاری در رومانی به‌نسبت روش انتخابی شما متفاوت است. در جدول زیر می‌توانید از حدود هزینه‌های سرمایه‌گذاری در روش‌های مختلف، آگاه شوید.

روش مهاجرتهزینه‌ها
ثبت شرکت

حداقل 500 هزار یورو برای سرمایه‌ اولیه راه‌اندازی شرکت

حدود 200 یورو بیشتر برای هزینه‌های جزئی راه‌اندازی شرکت

خرید ملکحداقل 50 تا 200 هزار یورو برای خرید خانه
خرید اوراق قرضهحداقل 100 هزار یورو که متقاضی می‌تواند سود آن را نیز دریافت کند.
کارآفرینیحداقل 100 هزار یورو

شرایط سرمایه گذاری در رومانی

برای اینکه بتوانید ویزا سرمایه گذاری در رومانی را دریافت کنید؛ باید برخی از شرایط را داشته باشید:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • داشتن یک پلن شغلی حرفه‌ای، بدون نقص و سودآور برای شروع در رومانی
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه گواهی سلامت
  • برای سرمایه گذاری در رومانی شما به حداقل 500 هزار یورو برای سرمایه‌گذاری در یک شرکت، 700 هزار یورو برای خرید سهام شرکت، و … نیاز دارید.
  • برای گرفتن ویزا کار رومانی، باید اظهارنامه‌های مالیاتی 5 سال گذشته خود را نشان دهید.
  • شما باید تمکن مالی لازم برای تامین هزینه‌های خود و خانواده و همچنین تامین هزینه‌های شغل مورد نیاز را داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ محدودیتی در این کشور زندگی کنید. برای این منظور به درآمد ماهانه 500 تا 700 یورو نیاز دارید.

مدارک لازم جهت سرمایه گذاری در رومانی

برای سرمایه گذاری در رومانی شما به برخی از مدارک نیاز دارید. این مدارک به‌نسبت روش سرمایه‌گذاری که مد نظرتان است؛ می‌تواند متفاوت باشد؛ اما معمول‌ترین مدارک برای این منظور شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک شناسایی شامل مدارک خود و اعضا خانواده که در مهاجرت همراه شما هستند.
  • عکس متقاضی
  • گواهی و اسناد اثبات تمکن مالی
  • سوابق کاری و رزومه‌های کاری
  • جواز کار در رومانی
  • بیمه در رومانی

ویزای سرمایه گذاری در رومانی

درصورت سرمایه‌گذاری شما می‌توانید ویزای سرمایه گذاری رومانی را دریافت کنید. ویزا سرمایه گذاری در رومانی به‌صورت 1 تا 3 ساله صادر می‌شود و درصورتی‌که تا 5 سال در این کشور اقامت داشته و تمام شرایط لازم را داشته باشید؛ می‌توانید اقامت دائم رومانی را هم دریافت کنید.

اخذ اقامت و تابعیت رومانی از طریق سرمایه گذاری در رومانی

درصورتی‌که بیش از 5 سال در این کشور اقامت داشته و قوانین مالیاتی و امنیتی آن را زیر پا نگذاشته باشید؛ می‌توانید برای اقامت دائم و تابعیت رومانی اقدام کنید.

خدمات رویال مهاجرت

مهاجرت به یک کشور جدید همواره یک کار چالش‌برانگیز است که جزئیات و مراحل متعددی دارد. برای اینکه به‌خوبی از پس این کار بربیایید؛ توصیه ما این است که برای مهاجرت به رومانی به یک موسسه مهاجرتی مانند رویال مهاجرت مراجعه کنید. وکلا مهاجرتی و کارشناسان ما در این موسسه همواره پرونده‌های مرتبط زیادی را بررسی کرده‌اند و با جزئیات این نوع کیس‌ها آشنا هستند. برای مهاجرت سرمایه گذاری در رومانی می‌توانید از راهنمایی‌های این موسسات بهره‌مند شوید. وکیل مهاجرت رومانی با دقت کیس شما را بررسی کرده و درصورتی‌که مشکلی در مدارک و کیس مهاجرتی وجود داشته باشد؛ برای رفع آن شما را راهنمایی می‌کنند.

جمع‌بندی

یکی از روش‌های گرفتن ویزا رومانی، سرمایه‌ گذاری در این کشور است. شما با صرف 100 الی 250 هزار یورو می‌توانید یکی از روش‌های سرمایه گذاری در رومانی را انتخاب کنید. روش‌های مختلفی مانند ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه، خرید ملک و کارآفرینی برای گرفتن ویزا رومانی وجود دارد. خرید ملک از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در رومانی است. همچنین برای ثبت شرکت در این کشور روش‌ها و امتیازات مختلفی برای اتباع خارجی تعریف شده است. با گرفتن ویزا سرمایه گذاری در رومانی شما می‌توانید ظرف 5 سال آینده اقامت این کشور را نیز دریافت کنید. برای آشنایی با نحوه گرفتن ویزا سرمایه گذاری و شیوه انجام این کار می‌توانید از راهنمایی‌های وکلا مهاجرتی ما در رویال مهاجرت استفاده کنید.

سؤالات متداول

مقالات مرتبط

مهاجرت کاری به رومانی

مهاجرت کاری به رومانی

رومانی از کشورهای اتحادیه اروپا است که حدود 20 میلیون جمعیت دارد. میانگین درآمد مشاغل در رومانی بین 3500 تا 4 هزار لئو رومانیایی معادل …

هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی

بررسی هزینه زندگی در رومانی فاکتور مهمی است که هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور اروپایی باید در نظر بگیرید. چه یک مهاجر …

اقامت رومانی با خرید ملک

اقامت رومانی با خرید ملک

فروش آپارتمان به خارجی‌ها در رومانی محدود نیست. به این معنی که آنها می‌توانند آزادانه املاک را خریداری، اجاره و بفروشند. البته فروش زمین به …

مهاجرت کادر درمان به رومانی

مهاجرت کادر درمان به رومانی

مهاجرت کادر درمان به رومانی یکی از موضوعات مهمی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با افزایش فشارهای …

سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی

رومانی به‌واسطه مالیات‌های کم، هزینه‌های پایین زندگی، کیفیت زندگی اروپایی و شرایط اقتصادی رو به رشد همواره مورد توجه سرمایه‌‌داران و کارآفرینان قرار گرفته است. …

معایب زندگی در رومانی

معایب زندگی در رومانی

اخیرا، رومانی به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران تبدیل شده و فارغ التحصیلان و کارشناسان از صنایع مختلف به این کشور جذب شده‌اند. اقتصاد …

مشاغل مورد نیاز رومانی

مشاغل مورد نیاز رومانی

رومانی یکی از کشورهای مهاجر‌پذیر اروپایی است که در سال‌‌های اخیر، عملکرد خوبی در زمینه جذب مهاجر از سراسر جهان داشته است. مهاجرت کاری، یکی …

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی

از آنجایی که کشور رومانی دیگر جزو کشورهای عضو شینگن محسوب می‌شود، ثبت شرکت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای بسیاری دارد. آینده اقتصادی این …

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تحصیل در رومانی می‌تواند برای شما بسیار هیجان انگیز و در عین حال به نوعی چالش برانگیز باشد. با …

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره اولیه رایگان