مشاغل مورد نیاز رومانی
تیم نویسندگان رویال مهاجرت جولای 11, 2024

مشاغل مورد نیاز رومانی

رومانی یکی از کشورهای مهاجر‌پذیر اروپایی است که در سال‌‌های اخیر، عملکرد خوبی در زمینه جذب مهاجر از سراسر جهان داشته است. مهاجرت کاری، یکی از روش‌های ایده‌آل برای مهاجرت و زندگی در کشور رومانی است که تنوع شغلی، درآمد بالا و امکانات رفاهی و اجتماعی از مزایای آن به حساب می‌آیند. از طرفی کار و تحصیل در یکی از اقتصادهای در حال رشد اروپا، فرصتی است که می‌تواند متقاضیان را به سوی پیشرفت کاری سوق دهد. مهاجرت کاری به کشور رومانی، مستلزم آشنایی با مشاغل مورد نیاز این کشور و شرایط کاری آن‌ها است. بنابراین، اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید، در این راهنما که به معرفی مشاغل مورد نیاز رومانی می‌پردازیم همراه ما باشید.

مهاجرت کاری به رومانی

آشنایی با مشاغل مورد نیاز رومانی، اولین اصل مهاجرت کاری به این کشور است. رومانی از پتانسیل اقتصادی نسبتاً خوبی برخوردار است و مناطق وسیعی از این کشور، به شرکت‌های فناوری و کشاورزی اختصاص یافته است. سایر زمینه‌های اشتغال‌زایی در رومانی، شامل فرصت‌های شغلی در بخش‌های منابع و انرژی، فناوری و IT، بخش خصوصی و صنایع تولیدی است که این کشور را به مقصد خوبی برای مهاجرت کاری تبدیل می‌کند. علاوه‌بر فرصت‌های شغلی متنوع و اقتصاد پایدار، از دیگر مزایای مهاجرت کاری به رومانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌های پایین زندگی: هزینه‌های زندگی در رومانی بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی است.
  • زندگی خوب و دسترسی به امکانات رفاهی و اجتماعی: رومانی از استاندارد زندگی بسیار بالایی برخوردار بوده و در آن، امکانات رفاهی و اجتماعی خوبی برای شهروندان، مهاجران و حتی توریستان فراهم است.
  • مراکز فناوری در حال رشد: رومانی از زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به یکی از مراکز فناوری در جهان برخوردار است و پایتخت این کشور نیز یک مرکز استارتاپ فناوری است که به دنبال استخدام متخصصان از سراسر جهان برای پوزیشن‌های شغلی در زمینه فناوری اطلاعات می‌باشد.

شرایط کار در رومانی

رومانی یکی از کشورهای اروپایی، با پتانسیل اقتصادی رو به رشد است که در سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلفی توسعه یافته و با ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع، نرخ بیکاری را به ۵.۵ درصد کاهش داده است. از آنجایی که هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین است و امکان دسترسی به خدمات و امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه افراد وجود دارد، رومانی در سال‌های اخیر به مقصد محبوبی برای مهاجرت کاری تبدیل شده است. متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به رومانی را دارند، می‌توانند از طریق وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین، شغل مد نظر خود در این کشور را پیدا کنند. علاوه‌بر وب‌سایت‌های کاریابی و سایت رسمی خود شرکت‌ها، روزنامه‌های انگلیسی زبان مانند مانند The Diplomat، Bucharest، Nine O’Clock و Ziarul Financiar، نیز فرصت‌های شغلی مورد نیاز رومانی را فهرست می‌کنند که می‌توانید از طریق آن‌ها، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. در چند سال اخیر، رومانی در برخی زمینه‌ها با کمبود نیروی کار مواجه شده و در تلاش است تا با جذب نیروهای کار داخلی و خارجی، این کمبود را جبران کند. مشاغل مورد نیاز رومانی بسیار متنوع هستند و اغلب کارفرمایان و شرکت‌ها در زمینه‌های شغلی مختلف، از نیروهای کار خارجی و بین‌المللی دعوت به همکاری می‌کنند. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید، بهتر است در این مسیر از وکیل مهاجرت به رومانی کمک بگیرید.

برترین کشور ها برای مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به آلمان  مهاجرت کاری به کانادا مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به فرانسه مهاجرت کاری به انگلستان مهاجرت کاری به اسپانیا مهاجرت کاری به سوئد مهاجرت کاری به اتریش مهاجرت کاری به مجارستان مهاجرت کاری به دانمارک مهاجرت کاری به آمریکا مهاجرت کاری به هلند مهاجرت کاری به ایتالیا

لیست مشاغل مورد نیاز در رومانی

در صورتیکه فرصت‌های شغلی متعددی در حوزه تخصص شما وجود داشته باشد، می‌توانید راحت‌تر در رومانی شغل موردنیازتان را پیدا کنید. بنابراین، مهم‌ترین کاری که قبل از اخذ مجوز کار و مهاجرت به رومانی باید انجام دهید، آشنایی با لیست مشاغل مورد نیاز این کشور است. در جدول زیر می‌توانید لیست مشاغل مورد نیاز رومانی را مشاهده کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز در رومانی:
پزشک و جراح
دندانپزشک
پرستار
تکنیسن بهداشت و اتاق عمل
فیزیوتراپیست
مهندس مکانیک و ماشین آلات
مهندس برق
مهندس کامپیوتر و آی تی
برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده نرم‌افزار
مهندس صنایع غذایی
حمل و نقل کالا
کارگران تولیدی
کابینت ساز
راننده خودروهای شخصی و سنگین

لیست مشاغل مورد نیاز در رومانی

درآمد مشاغل مختلف در رومانی

از آنجایی که هزینه‌های زندگی کردن در رومانی پایین است و امکانات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه در زمینه‌های شغلی مختلف وجود دارد، بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، برخی از شعبه‌های کسب و کار خود را در این کشور راه‌اندازی کرده‌اند. از همین جهت فرصت‌های شغلی رومانی به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و بستر مناسبی برای استخدام نیروی کار خارجی فراهم کرده است. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به رومانی را دارید، در جدول زیر می‌توانید با درآمد مشاغل مختلف در این کشور بیشتر آشنا شوید.

عنوان شغلیمیزان درآمد ماهانه
مدیر اجرایی10,000 لئوی رومانی
مدیر برنامه7000 لئوی رومانی
کادر بهداشت و درمان5833 لئوی رومانی
مدیر پروژه6000 لئوی رومانی
مدیر منابع انسانی8650 لئوی رومانی
حسابدار3675 لئوی رومانی
پژوهشگر/ محقق9000 لئوی رومانی
معلم2650 لئوی رومانی
کارگر ساختمانی4260 لئوی رومانی
مهندس نرم‌افزار/ برنامه‌نویس7000 لئوی رومانی
طراح داخلی3500 لئوی رومانی

شرایط اقدام برای مشاغل مورد نیاز رومانی

برای مهاجرت کاری به رومانی، اصلی‌ترین شرط این است که در این کشور فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف وجود داشته باشد و شهروندان رومانیایی و شهروندان اتحادیه اروپا، امکان استخدام در این مشاغل را نداشته باشند. همچنین، برخورداری از شرایط زیر نیز برای استخدام در مشاغل مورد نیاز کشور رومانی ضروری است:

  • متقاضی در یک زمینه شغلی خاص مهارت داشته و آموزش‌های لازم در این رابطه را کسب کرده باشد.
  • متقاضی دارای رزومه کاری قوی و مجوز کار باشد.
  • در صورت تحصیل در رومانی یا سایر کشور‌ها، باید مدارک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر باشد.
  • ارائه مدرک زبان معتبر برای اثبات مهارت‌های زبان رومانیایی و انگلیسی ضروری است
  • متقتضی باید از توانایی جسمی و سلامت پزشکی برای استخدام در شغل مورد نظر برخوردار باشد.
  • کارفرمایی که به متقاضی پیشنهاد شغلی می‌دهد، باید در زمینه تخصص متقاضی فعالیت کند.
  • حداقل شرط سنی برای استخدام در پوزیشن‌های شغلی رومانی، ۱۸ سال است.
  • کارفرمای رومانیایی مورد نظر، در ۶ ماه گذشته برای اشتغال غیرقانونی مجازات نشده باشد.

مدارک مورد نیاز برای اشتغال در رومانی

از جمله مدارک موردنیاز برای امکان اشتغال در مشاغل مورد نیاز رومانی و اخذ ویزای کار این کشور، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر به همراه یک قطعه عکس پرسنلی
  • مدارک مربوط به محل اقامت در رومانی
  • کپی کارت شناسایی
  • فرم درخواست تکمیل شده برای اخذ ویزای کاری
  • ارائه توصیه‌نامه یا جاب آفر از سمت کارفرما یا شرکت رومانیایی
  • رزرو بلیط پرواز به رومانی
  • ارائه بیمه درمانی معتبر به ارزش حداقل ۳۰۰۰۰ یورو
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرک تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی تا زمان دریافت اولین حقوق کاری در رومانی

پردرآمدترین مشاغل رومانی

همان‌طورکه گفتیم، کشور رومانی اقتصاد رو به رشدی دارد و امکان اشتغال در تمامی زمینه‌ها و تخصص‌ها را برای کارجویان بین‌المللی از سراسر جهان فراهم کرده است. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به رومانی دارید، بهتر است با پردرآمدترین مشاغل این کشور آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را در خصوص انتخاب شغل مدنظرتان در رومانی بگیرید.

پردرآمدترین مشاغل رومانی:
جراحان و پزشکان متخصص
وکیل
مدیر ارشد اجرایی
مدیر بانک
ارتودنتیست
استاد دانشگاه
مدیر بازاریابی
مهندس کامپیوتر و آی تی
خلبان
داروساز

پردرآمدترین مشاغل رومانی

اخذ اقامت رومانی از طریق کار

مجوز اقامت رومانی از طریق مهاجرت کاری، به صورت ۵ ساله صادر می‌شود و امکان تمدید آن نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که مجوز اقامت دائم از طریق کار، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که متقاضیان از قبل اقامت موقت این کشور را اخذ کرده باشند.

متقاضیانی که قصد مهاجرت به رومانی از طریق کار را دارند، با سرمایه‌گذاری به مبلغ 1,000,000 یورو و کارآفرینی و ایجاد شغل تمام وقت در این کشور، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم و تابعیت رومانی نیز اقدام کنند. برای اخذ اقامت و زندگی در رومانی از طریق کار، برخورداری از شرایط زیر ضروری است:

  • داشتن ویزای کاری طولانی مدت
  • دارا بودن حداقل سطح درآمد در رومانی
  • تسلط به زبان رومانیایی یا انگلیسی در سطح قابل قبول
  • داشتن بیمه‌نامه سلامت ملی
  • نداشتن سابقه کیفیری
  • برخورداری از سلامت پزشکی
  • اثبات وفاداری به قوانین رومانی و خدشه وارد نکردن به امنیت ملی کشور

سخن پایانی

با راه‌اندازی استارتاپ‌های مختلف و گسترش بازار کار در رومانی، این کشور بستری مناسب برای مهاجرت کاری فراهم کرده و فرصت‌های شغلی متعددی را در اختیار نیروهای کار بین‌المللی از سراسر جهان قرار می‌دهد. هزینه‌های پایین زندگی، دسترسی به امکانات رفاهی و برخورداری از حقوق شهروندی، از جمله دلایلی هستند که رومانی را به مقصد محبوبی برای مهاجرت کاری تبدیل کرد‌ه‌ و افراد زیادی را جذب مشاغل مورد نیاز رومانی می‌کنند. شما نیز با بررسی وب‌سایت‌ها و مجله‌های کاریابی می‌توانید رزومه خود را برای فرصت‌های شغلی مورد نیاز رومانی ارسال کنید و با اخذ ویزا و مجوز کار، به یکی از بهترین کشورهای اروپایی مهاجرت کنید و در آن مشغول به کار شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با پروسه مهاجرت کاری به کشور رومانی، می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در رویال مهاجرت در تماس باشید.

سؤالات متداول

مقالات مرتبط

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی

از آنجایی که کشور رومانی دیگر جزو کشورهای عضو شینگن محسوب می‌شود، ثبت شرکت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای بسیاری دارد. آینده اقتصادی این …

مشاغل مورد نیاز رومانی

مشاغل مورد نیاز رومانی

رومانی یکی از کشورهای مهاجر‌پذیر اروپایی است که در سال‌‌های اخیر، عملکرد خوبی در زمینه جذب مهاجر از سراسر جهان داشته است. مهاجرت کاری، یکی …

هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی

بررسی هزینه زندگی در رومانی فاکتور مهمی است که هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور اروپایی باید در نظر بگیرید. چه یک مهاجر …

اقامت رومانی با خرید ملک

اقامت رومانی با خرید ملک

فروش آپارتمان به خارجی‌ها در رومانی محدود نیست. به این معنی که آنها می‌توانند آزادانه املاک را خریداری، اجاره و بفروشند. البته فروش زمین به …

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره اولیه رایگان