تحصیل در رومانی
تیم نویسندگان رویال مهاجرت اکتبر 18, 2024

تحصیل در رومانی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تحصیل در رومانی می‌تواند برای شما بسیار هیجان انگیز و در عین حال به نوعی چالش برانگیز باشد. با این حال، بسیاری از دانشجویان تحصیل در این کشور را انتخاب می‌کنند، زیرا در مورد تمام مزایای تحصیل در یک دانشگاه دولتی رومانی اطلاعات مناسبی کسب کرده‌اند. رومانی از دانشگاه‌های برتر و شناخته شده گرفته تا طبیعت خاص خود، مزایای زیادی برای ارائه دارد. اکثر دانشجویان بین المللی زندگی خود را در پایتخت رومانی (بخارست) طرح ریزی می‌کنند، اما برخلاف سایر کشورها، شما می‌توانید در هر شهر دیگری هم تحصیل و زندگی را مد نظر قرار دهید. با مشاوران رویال مهاجرت همراه بمانید تا شرایط تحصیل در این کشور را بیشتر بشناسیم.

مزایای تحصیل در رومانی

چرا باید در رومانی تحصیل کنیم؟ این سؤالی است که احتمالا هنگام جستجو برای یافتن بهترین کشور و دانشگاه در جهان با آن مواجه شوید. پاسخ کاملا واضح است. اول از همه، دانشگاه‌ها و مدارک تحصیلی رومانیایی در سراسر اروپا و سراسر جهان بسیار مورد توجه و تایید هستند. در نتیجه شما این شانس را دارید که در دانشگاه‌های دارای رتبه برتر رومانی تحصیل کنید.

از آنجایی که سیستم آموزشی در رومانی با طرح بولونیا همراه شده است، بنابراین تحصیلات سطح عالی در این کشور سه دوره مختلف دارند:

  • لیسانس (سه یا چهار سال)
  • کارشناسی ارشد (دو سال)
  • دکترا (سه سال)

با این حال، رشته تحصیلی شما قطعا بر طول مدت تحصیل شما تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، دوره کارشناسی برای دوره‌های مهندسی یک برنامه چهار ساله است و برای برخی از دوره‌های دیگر مانند پزشکی و معماری، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در یک برنامه شش ساله یکپارچه ترکیب می‌شود.

معایب تحصیل در رومانی

هنگام تحصیل در رومانی، آموزش زبان رومانیایی می‌تواند یکی از چالش‌های پیش روی شما باشد. البته در حالی که رومانیایی زبان رسمی آموزش در اکثر دانشگاه‌ها است، بسیاری از مؤسسات برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند (به ویژه در سطح کارشناسی ارشد). این امر باعث می‌شود تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی که ممکن است به زبان رومانیایی تسلط نداشته باشند در دسترس باشد. علاوه بر این، یادگیری زبان رومانیایی می‌تواند یک تجربه ارزشمند برای کسانی باشد که علاقه مند به ادغام کامل با فرهنگ و جامعه محلی هستند.

بهترین دانشگاه های رومانی

برای تحصیل در دانشگاه های رومانی، بهتر است رنکینگ جهانی و شرایط ارائه رشته مورد نظر خودتان را با دقت زیادی بررسی کنید. در جدول زیر، دانشگاه‌های پیشنهاد ما در این کشور را به همراه رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی یا همان QS در سال 2024 مشاهده می‌کنید.

801-850دانشگاه بیبس-بولایایی
851-900دانشگاه بخارست
1201-1400دانشگاه فنی کلوژ-ناپوکا
1201-1400دانشگاه پولیتنیکا بخارست
1201-1400دانشگاه غربی تیمیشوآرا
1201-1400دانشگاه الکساندر یوآن کوزا
1201-1400دانشگاه لوسیان بلاگا سیبیو
1201-1400دانشگاه استفان سل ماره سوچاوا
1201-1400دانشگاه فنی قورقه آساچی یاسی
1201-1400دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف
1401-1500دانشگاه کرایووا
1401-1500دانشگاه اورادا
1401-1500دانشگاه پولیتنیکا تیمیشوآرا

بهترین رشته ها برای تحصیل در رومانی

اگر زندگی در رومانی را برای همیشه در نظر دارید، خوب است برنامه‌های تحصیلی محبوب این کشور را هم بشناسید تا برنامه ریزی مناسبی برای آینده شغلی خودتان در نظر بگیرید. انتخاب رشته تحصیلی در رومانی به علایق، آرزوهای شغلی و اهداف تحصیلی شما بستگی دارد. با این حال، رومانی طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تحصیلی را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد.

در ادامه برخی از رشته‌های محبوب برای تحصیل در رومانی را مشاهده می‌کنید.

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

رومانی با یک صنعت رو به رشد فناوری و شهرت خاص خود در زمینه نوآوری، فرصت‌های عالی را برای دانشجویان علاقه مند به علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه الکساندر یوآن کوزا در ایاسی و دانشگاه پولیتنیکا تیمیشوآرا برنامه‌های معتبری در این زمینه دارند.

برترین کشورها برای تحصیل

تحصیل در آلمان   تحصیل در کانادا   تحصیل در ترکیه   تحصیل در فرانسه   تحصیل در انگلستان    تحصیل در سوئد   تحصیل در مجارستان تحصیل در اسپانیا تحصیل در دانمارک تحصیل در اتریش تحصیل در ایتالیا تحصیل در آمریکا تحصیل در هلند

رشته‌های مهندسی

رومانی دارای سنت قوی در تعالی مهندسی است، به ویژه در زمینه‌هایی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران و مهندسی هوافضا. مؤسساتی مانند دانشگاه فنی Gheorghe Asachi در Iasi و دانشگاه فنی Cluj-Napoca به دلیل برنامه‌های مهندسی خود شناخته شده‌اند.

رشته‌های تجارت و مدیریت

اقتصاد رو به گسترش و چشم انداز کسب و کار رومانی آن را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان علاقه مند به مدیریت بازرگانی، مدیریت، امور مالی و کارآفرینی تبدیل کرده است. دانشگاه رومانیایی-آمریکایی و دانشگاه بیبس-بولایای برنامه‌های تجاری جامعی را که برای دانشجویان بین المللی طراحی شده، ارائه می‌دهند.

روابط بین الملل و علوم سیاسی

رومانی با موقعیت استراتژیک خود در شرق اروپا، چشم اندازی منحصر به فرد در روابط بین المللی، ژئوپلیتیک و دیپلماسی ارائه می‌دهد. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه بخارست و دانشگاه بیبس-بولایایی برنامه‌های روشنگری در روابط بین الملل و علوم سیاسی را در نظر دارند تا تحصیل در رومانی جذاب‌تر شود.

رشته‌های پزشکی و بهداشت

رومانی دارای دانشکده‌های معتبر پزشکی و مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی است که برنامه‌هایی در زمینه پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و بهداشت عمومی ارائه می‌دهند. مؤسساتی مانند دانشگاه پزشکی و داروسازی Iuliu Haţieganu Cluj-Napoca و George Emil Palade University of Medicine, Pharmacy, Science and Technology Targu Mures در زمینه پزشکی بسیار مورد توجه هستند.

رشته‌های هنر و علوم انسانی برای تحصیل در رومانی

برای افراد علاقه‌مند به هنر، فرهنگ و علوم انسانی هم کشور رومانی فرصت‌هایی را برای تحصیل در رشته‌هایی مانند ادبیات، تاریخ، زبان‌شناسی، فلسفه و هنرهای زیبا ارائه می‌دهد. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه بخارست و دانشگاه الکساندر یوان کوزا ایاسی دارای دپارتمان‌های قوی علوم انسانی با ارائه رشته‌های متنوع هستند.

رشته‌های علوم و تحقیقات

کشور رومانی تحقیق و نوآوری علمی متعهد به است و برنامه‌هایی را در زمینه‌هایی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم محیطی و ریاضیات ارائه می‌دهد. مؤسساتی مانند دانشگاه بخارست و دانشگاه بابش-بولیایی دارای امکانات تحقیقاتی و اعضای هیئت علمی مشهوری هستند که تحقیقات پیشرفته‌ای را انجام می‌دهند.

در نهایت، بهترین رشته تحصیلی برای شما به علایق، مهارت‌ها و آرزوهای شغلی خودتان بستگی دارد. ضروری است که دانشگاه‌ها و برنامه‌ها را به طور کامل بررسی کنید تا بهترین رشته را در تناسب با اهداف آکادمیک و حرفه‌ای خود برای تحصیل در رومانی بیابید.

هزینه تحصیل در رومانی

مهاجرت تحصیلی به رومانی وابسته به شرایط مالی شما است. در نظر داشته باشید که شهریه دانشگاه شامل موارد مختلفی خواهد بود. هزینه‌های تحصیل این کشور شامل شهریه، هزینه‌های ثبت نام (پاره وقت یا تمام وقت)، صدور گواهینامه و سایر هزینه‌های اداری است. البته هزینه‌های تحصیل، تا حد زیادی به این مسئله بستگی دارد که در حال مطالعه چه رشته‌ای هستید و از کدام کشور اقدام کرده‌اید. شهریه دانشگاه و نحوه پرداخت شما با توجه به کشور مبدأ شما متفاوت است.

اما به طور کلی، هزینه‌های تحصیل در کشور رومانی بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند. برای نمونه حداقل هزینه 7.500 یورو در سال در برای پزشکی را در نظر دارند که در مقایسه با 38.000 یورو در سال برای همان تخصص در بریتانیا بسیار مورد توجه است. همچنین توجه داشته باشید که نوع مدرکی که می‌خواهید دنبال کنید بر میزان شهریه تأثیر می‌گذارد. ضمن اینکه شهریه در دانشگاه خصوصی همیشه بیشتر از دانشگاه دولتی است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رومانی معمولا بین 2700 تا 9700 یورو در سال متغیر خواهد بود.

هزینه زندگی در رومانی

برای مدیریت هزینه‌های خود، می‌توانید از بورسیه رومانی هم استفاده کنید. اما اگر به چنین فرصتی دست پیدا نکردید، می‌توانید محدود هزینه‌های تحصیل در رومانی را با توجه به جدول زیر محاسبه کنید.

محل اقامتاجاره آپارتمان یا اتاق خوابگاه مشترک معمولا بسته به موقعیت مکانی و امکانات بین 100 تا 300 یورو در ماه متغیر است.
مواد غذاییهزینه‌های ماهیانه غذا می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی بسته به ترجیحات غذایی عاداتی که دارید چیزی مابین 100 تا 200 یورو در ماه خواهد بود.
حمل و نقلهزینه‌های حمل‌ونقل عمومی نسبتا پایین است و بلیط‌های ماهانه حدود 10 تا 20 یورو هزینه دارند.
بیمه سلامتبیمه درمانی برای دانشجویان اجباری است و بسته به پوشش و مرکز ارائه دهنده، ماهیانه حدود 12 تا 50 یورو هزینه نیاز دارد.
هزینه‌های متفرقههزینه‌های اضافی مانند سرگرمی، مشاعات، آب و برق و حتی هزینه‌های شخصی هم احتمالا در حدود 100 تا 200 یورو در ماه هستند.
کل هزینه‌های زندگیبه طور متوسط، دانشجویان بسته به سبک زندگی و عادات خرج کردن خود، بین 400 تا 700 یورو در ماه برای هزینه‌های زندگی در کشور رومانی هزینه می‌کنند.

تحصیل در مقاطع مختلف رومانی

برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های برتر رومانی، دانشجویان باید معیارهای مختلفی را در نظر داشته باشند. شایان ذکر است که یکی از مزایای کلیدی تحصیل در کشور رومانی این است که حداقل شرط سنی برای پذیرش در مقطع کارشناسی وجود ندارد.

تحصیل کارشناسی در رومانی

تحصیل در مقطع کارشناسی در رومانی می‌تواند شروع یک دوره زندگی جذاب برای شما باشد. البته برای استفاده از این فرصت متقاضی باید دبیرستان یا معادل آن را گذرانده باشد. همچنین باید دبیرستان یا معادل آن را با معدل حداقل 60% به پایان برساند. ضمنا گواهی مهارت زبان رومانیایی یا انگلیسی باعث افزایش موفقیت در پذیرش درخواست می‌شود. کسانی که به زبان رومانیایی یا انگلیسی تسلط کامل ندارند، ممکن است پس از قبولی در آزمون زبان (که توسط دانشگاه برگزار ‌شوند)، پذیرفته شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی

مهاجرت به رومانی را می‌توان با مقطع ارشد هم در نظر داشت. برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد هیچ شرط حداقل سنی وجود ندارد. اما برای تحصیل در رومانی معدل دانشجو در مقطع کارشناسی نباید کمتر از 70 درصد باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در رومانی

همچنین هیچ شرط محدودیت سنی برای پذیرش در مقطع دکتری هم وجود ندارد. با وجود این، معدل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نباید کمتر از 80 درصد باشد. درست مانند زمانی که تحصیل در مقطع دکترا در اتریش را مد نظر دارید، با رعایت این شرایط، می‌توانید سفر تحصیلی خود را در رومانی آغاز کنید. اکنون می‌دانید که دانشگاه‌ها آزمون‌های زبانی را ارائه می‌دهند تا شما بتوانید حتی اگر به زبان مورد نیاز مهارت ندارید، مطالعه خود را آغاز کنید.

تحصیل در کالج های رومانی

برای آشنایی با سیستم تحصیلی این کشور خوب است بدانید که پس از تحصیلات پایه‌ای، دانش آموزان به کالج می‌روند. جایی که برای اولین بار نمره‌های دقیقی را بر اساس نوع مطالعات خود دریافت می‌کنند. همچنین با معلمان متعدد و برنامه‌ای تا 32 ساعت تحصیل در هفته سازگار می‌شوند. ضمنا باید به برنامه درسی ملی نیز پایبند باشد.

تحصیل در مدارس رومانی

تحصیل در مدارس رومانی از 7 سالگی شروع می‌شود. آموزش رومانیایی همچنان از قید و بندهای سنتی گذشته دور شده است. البته یک سیستم آموزشی خصوصی موازی هم وجود دارد که می‌توانید به جای تحصیل در رومانی به صورت دولتی از آن استفاده کنید. دبستان در سن 7 سالگی و پس از مهدکودک اختیاری دنبا می‌شود و 4 سال طول می کشد. تحصیل در تمام دوران مدرسه دولتی این کشور رایگان خواهد بود. البته احتمال دارد دانش آموزان ملزم به پرداخت هزینه تجهیزات تکمیلی و لباس فرم باشند. سال تحصیلی در این مقطع از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد.

تحصیل پزشکی در رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی 6 سال زمان نیاز دارد. این دوره شامل پنج سال تحصیل پزشکی است و یک سال آخر آن به مرحله کارآموزی اختصاص دارد. دانشجویان در طول مرحله کارآموزی در بیمارستان‌ها یا هر مرکز مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار می‌شوند. برای تحصیل در این رشته نباید کمتر از 17 سال و بیشتر از 25 سال سن داشته باشید. همچنین ارائه مدارک اثبات تمکن مالی بسیار مهم است.

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی، متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند که توسط وزارت آموزش و پرورش رومانی به رسمیت شناخته می‌شود. مدرک باید به رومانیایی ترجمه شده باشند. همچنین دروس پیش نیازی که باید در کارنامه دبیرستان باشد زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی است. ضمنا داوطلبان باید با ارائه گواهی مهارت زبان بین المللی به رسمیت شناخته شده با حداقل سطح B2 مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها، مدرکی دال بر مهارت انگلیسی ارائه دهند.

تحصیل داروسازی در رومانی

تحصیل رشته داروسازی در رومانی، باعث می‌شود با آموزش کامل، تجربه عملی و محیطی حمایتی برای رشد شخصی و حرفه‌ای مواجه شوید. فارغ التحصیلان با مدرک تحصیلی از دانشگاه رومانیایی می‌توانند در زمینه پویا و حیاتی داروسازی، مشغول به کار شوند. همچنین استفاده از بورسیه رومانی هزینه تحصیل در رومانی برای این رشته را کاهش می‌دهد. برای ادامه تحصیل در این رشته به مدت 5 سال، می‌توانید دانشگاه‌های زیر را در نظر بگیرید.

دانشگاه گریگوره تی پوپادانشگاه پزشکی و داروسازی Iuliu Hațieganu
دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایووادانشگاه Dunarea de Jos

شرایط تحصیل در رومانی

تا به اینجا، با شرایط مختلف تحصیل در این کشور آشنا شدیم. اما خوب است بدانید که تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان هم امکان پذیر است. برای این کار باید آزمون‌های جایگزین انگلیسی را در نظر بگیرید. بسیاری از دانشگاه‌های رومانی آزمون‌های جایگزین آیلتس مانند تافل، PTE آکادمیک، مدارک انگلیسی کمبریج (CAE/CPE)، آزمون انگلیسی Duolingo و غیره را می‌پذیرند.

همچنین اگر تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی بوده هم نیازی به ارائه مدرک جدید ندارید. در اصل، اگر تحصیلات قبلی خود را به زبان انگلیسی (مانند مدرک یا دیپلم) به پایان رسانده باشید، احتمالا از ارائه نمرات آیلتس معاف می‌شوید. اما بهتر است از قبل اطمینان حاصل کنید که اسناد مربوطه را برای اثبات آموزش قبلی خود ارائه می‌دهید.

هر دانشگاه شرایط خاص خود و گزینه‌های جایگزین برای نشان دادن مهارت انگلیسی را مد نظر دارد. برای اطلاعات دقیق ضروری است که وب‌سایت رسمی دانشگاه را بررسی نمایید یا با دفتر پذیرش آنها تماس بگیرید. اگر مستقیما با دفتر پذیرش دانشگاهی که برای آن درخواست می‌دهید تماس بگیرید، آنها می‌توانند دقیق‌ترین و به روزترین اطلاعات را در مورد الزامات مهارت زبان انگلیسی و جایگزین‌های قابل قبول ارائه دهند.

ضمنا برنامه‌هایی مانند بورسیه‌های دولتی رومانی، Erasmus+، بورس‌های تحصیلی خاص دانشگاه و یا بورسیه‌های ARICE هم معمولا جایگزین‌هایی برای آیلتس می‌پذیرند.

نحوه اپلای و پذیرش در دانشگاه های رومانی

قبل از اینکه مراحل اپلای برای تحصیل در کشور رومانی را مد نظر قرار دهید، بهتر است مشورت با وکیل مهاجرت رومانی را فراموش نکنید. ما در موسسه رویال مهاجر کنار شما هستیم تا تمامی الزامات خواسته شده را به دقت بررسی کرده و مراحل را بدون چالش پشت سر بگذارید. در نتیجه می‌توانید تحصیلات خود را این‌طور شروع کنید.

1. انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خودتان

2. بررسی دقیق مدارک مورد نیاز برای اپلای و آماده سازی آن‌ها

3. تکمیل فرم درخواست پذیرش از سایت دانشگاه انتخابی

4. آپلود مدارک مورد نیاز در سایت دانشگاه قبل از ددلاین مشخص شده

5. انتظار اعلام نتیجه توسط دانشگاه و در صورت پذیرش

6. اقدام به دریافت ویزای تحصیل در رومانی

7. سفر به رومانی پس از دریافت ویزا

8. حضور در دانشگاه برای ثبت‌نام

فراموش نکنید که اکثر دانشگاه‌های معتبر رومانی سال تحصیلی خود را از اوایل اکتبر آغاز می‌کنند و در اواخر ژوئن به پایان می‌رسانند. با این حال، شایان ذکر است که برخی از دانشگاه‌ها ممکن است سال تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی از اوایل نوامبر آغاز کنند. همچنین سیستم تحصیلی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. برخی از دانشگاه‌ها از یک سیستم مبتنی بر ترم پیروی می‌کنند. در حالی که برخی دیگر از یک سیستم سه ماهه در سال تحصیلی استفاده می‌نمایند.

در سیستم مبتنی بر ترم، سال تحصیلی معمولا به دو ترم تقسیم می‌شود:

  • ترم پاییز (اکتبر تا فوریه)
  • ترم بهار (مارس تا ژوئن)

از طرف دیگر، تحت سیستم سه ماهه، سال تحصیلی احتمالا شامل سه ترم باشد که هر یک تقریبا سه تا چهار ماه طول می‌کشد.

ویزای تحصیلی رومانی

به عنوان یک ایرانی، ویزای تحصیلی رومانی از جمله مدارک مهمی است که باید بعد از پذیرش در دانشگاه‌های این کشور آن را به دست آورید. خوب است بدانید که دانشجویان کشورها نام برده در جدول زیر برای تحصیل در رومانی نیازی به ویزا ندارند:

دانش آموزان از کشور اتحادیه اروپا / EEA
کاناداژاپن
کرواسیکره جنوبی
مولداویصربستان
سوئیسایالات متحده

با این وصف اگر قصد ادامه تحصیل در کشور رومانی را دارید، ابتدا باید زبان تحصیلی خود را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید، شما می‌توانید در رومانی به زبان انگلیسی و همچنین به زبان‌های دیگر مانند رومانیایی، فرانسوی و حتی آلمانی تحصیل کنید.

پس از آن باید دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده و مدارک لازم را برای پذیرش تهیه و ارسال نمایید. پس از طی این مسیر، وقت اخذ ویزای تحصیلی برای کشور رومانی است.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی رومانی

درخواست ویزای تحصیل برای کشور رومانی فقط از طریق سفارت یا کنسولگری رومانی در کشور خودتان امکان پذیر است. برای دریافت ویزای تحصیلی، نیاز دارید ابتدا از دانشگاه یا مدرسه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید، نامه پذیرش را بگیرید. برای بررسی و پردازش مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی، زمانی متمایل به ۲ روز الی ۲ ماه لازم است.

ضمنا برای اخذ ویزا باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • اثبات مالی
  • مدرکی دال بر محل سکونت شما
  • بیمه سلامت
  • پرداخت ۱۲۰ یورو برای اخذ ویزا

اینها مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدارکی هستند که برای دریافت ویزای دانشجویی رومانی نیاز دارید. البته، فراموش نکنید که بسته به کشوری که از آن هستید، ممکن است به مدارک خاص‌تری نیاز داشته باشید. حتما با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید تا شما را با جزئیات راهنمایی کنند.

پس از ورود به رومانی و ثبت‌نام در دانشگاه، باید برای اخذ مجوز اقامت تحصیل در رومانی هم اقدام نمایید. این مجوز فقط یک سال اعتبار دارد و باید آن را سالانه تمدید کنید.

مهاجرت تحصیلی به رومانی

کسانی که از برنامه‌های مختلف مانند اعزام دانشجو به رومانی استفاده کرده‌اند، تجربه تحصیل در این کشور را عالی می‌دانند. زیرا دانشگاه‌های رومانیایی به خاطر جوامع دانشجویی پر جنب و جوش و پویا شناخته شده‌اند. چه شرکت در باشگاه‌ها و سازمان‌های دانش‌آموزی، شرکت در رویدادها و نمایش‌های فرهنگی، یا شرکت در فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، هرگز یک زندگی کسل‌کننده خارج از کلاس را تجربه نخواهید کرد. شهرهایی مانند بخارست، کلوژ-ناپوکا، ایاسی و تیمیشوآرا به دلیل زندگی شبانه پر جنب و جوش، جاذبه‌های فرهنگی، و امکانات مقرون به صرفه در بین دانشجویان محبوبیت خاصی دارند.

همچنین اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کشور رومانی مقرون به صرفه بودن آن است. در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی در کشور رومانی نسبتا پایین است. همین امر است که آن را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان بین المللی با بودجه کم تبدیل می‌کند. ضمن اینکه بورسیه‌ها، کمک‌های مالی و مقرون به صرفه بودن تحصیلات شرایط عالی در رومانی را افزایش می‌دهد.

اقامت تحصیلی رومانی

تحصیل در رومانی می‌تواند شروع اقامت دائمی شما در این کشور باشد. پس از اتمام اعتبار مجوز اقامت کوتاه‌ مدتی که در رومانی داشتید، می‌توانید برای اقامت طولانی‌ مدت در این کشور درخواست کنید. اگر در طول ۵ سال اقامت کوتاه ‌مدت خود به صور مداوم در این کشور بودید، نباید بیشتر از ۶ ماه خارج از این کشور زندگی کرده باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید برای دریافت مجوز اقامت بلند مدت در رومانی، به اداره کل بازرسی مهاجرت در کشور خود مراجعه کنید.

همچنین تابعیت رومانی با حداقل ۸ سال اقامت مداوم در این کشور به شما ارائه می‌شود. برای این منظور، نیاز است که بدون زندگی سوءپیشینه داشته باشید و مهارت‌های لازم در زبان رومانیایی را هم کسب کنید. همچنین، باید اطلاعاتی درباره قانون اساسی و سرود ملی رومانی به دست آورید. فراموش نکنید مدارک لازم برای دریافت شهروندی رومانی به ترتیب زیر هستند:

اصل و کپی محضری پاسپورتاصل و کپی مدارک وضعیت مدنی
تأییدیه اقامت در رومانی برای حداقل ۸ سالاصل و کپی مدارک عدم سوءپیشینه
سوگندنامه که نشان دهد شما تصمیم به اقدامات نظامی نداریدکپی تأییدشده از مدارک اقامت به شکل قرارداد اجاره یا خرید ملک

خدمات رویال مهاجرت رومانی

امیدواریم، تجزیه و تحلیل همه جنبه‌های تحصیل در کشور رومانی، به شما کمک کند تا بهترین راه را برای تضمین زندگی آینده خود انتخاب کنید. به هر حال، شما در این مسیر چالش برانگیز و پیچیده تنها نیستید. ما اینجا هستیم تا به همه علاقه‌مندان در انتخاب مناسب‌ترین دانشگاه و رشته کمک کنیم. مشاوران موسسه مهاجرتی رویال مهاجرت برنامه ریزی دقیقی را برای موفقیت شما در نظر می‌گیرند تا بدون هیچ مانع جدی، تحصیل در رومانی را پیش ببرید. یک تماس کافی است تا این روند را از همین امروز آغاز کنید و آینده خود را با تحصیلات حرفه‌ای تضمین نمایید.

سؤالات متداول

مقالات مرتبط

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی

از آنجایی که کشور رومانی دیگر جزو کشورهای عضو شینگن محسوب می‌شود، ثبت شرکت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای بسیاری دارد. آینده اقتصادی این …

مهاجرت کادر درمان به رومانی

مهاجرت کادر درمان به رومانی

مهاجرت کادر درمان به رومانی یکی از موضوعات مهمی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با افزایش فشارهای …

اقامت رومانی با خرید ملک

اقامت رومانی با خرید ملک

فروش آپارتمان به خارجی‌ها در رومانی محدود نیست. به این معنی که آنها می‌توانند آزادانه املاک را خریداری، اجاره و بفروشند. البته فروش زمین به …

معایب زندگی در رومانی

معایب زندگی در رومانی

اخیرا، رومانی به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران تبدیل شده و فارغ التحصیلان و کارشناسان از صنایع مختلف به این کشور جذب شده‌اند. اقتصاد …

هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی

بررسی هزینه زندگی در رومانی فاکتور مهمی است که هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور اروپایی باید در نظر بگیرید. چه یک مهاجر …

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تحصیل در رومانی می‌تواند برای شما بسیار هیجان انگیز و در عین حال به نوعی چالش برانگیز باشد. با …

مهاجرت کاری به رومانی

مهاجرت کاری به رومانی

رومانی از کشورهای اتحادیه اروپا است که حدود 20 میلیون جمعیت دارد. میانگین درآمد مشاغل در رومانی بین 3500 تا 4 هزار لئو رومانیایی معادل …

سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی

رومانی به‌واسطه مالیات‌های کم، هزینه‌های پایین زندگی، کیفیت زندگی اروپایی و شرایط اقتصادی رو به رشد همواره مورد توجه سرمایه‌‌داران و کارآفرینان قرار گرفته است. …

مشاغل مورد نیاز رومانی

مشاغل مورد نیاز رومانی

رومانی یکی از کشورهای مهاجر‌پذیر اروپایی است که در سال‌‌های اخیر، عملکرد خوبی در زمینه جذب مهاجر از سراسر جهان داشته است. مهاجرت کاری، یکی …

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره اولیه رایگان